دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۳۲:۲۰

مدیر حفاری شرکت پتروپارس گفت:
حفاری طولانی‌ترین مخزن پارس‌جنوبی در فاز ١٢
باشگاه خبری فراساحل: مدیر حفاری شرکت پتروپارس گفت: طولانی‌ترین مخزن پارس‌جنوبی با ٥ هزار و ٣٠٠ متر در فاز ١٢ پارس‌جنوبی حفاری شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، محمود جوادیان، مدیرعامل شرکت پسکو، با اشاره به افتتاح رسمی فاز ١٢ پارس‌جنوبی در دهه نخست اسفند ماه گفت: فاز ١٢ پارس‌جنوبی نسبت به دیگر فازهای پارس‌جنوبی بیشترین تعداد چاه را تکمیل و وارد مدار کرده است. وی با بیان اینکه تاکنون ٢٩ حلقه چاه در سه سکوی این فاز حفر و همگی در مدار تولید قرار گرفته‌اند، افزود: هم‌‌اکنون ١٢ حلقه چاه در سکوی A و ١٠ حلقه در سکوی C و ٧ حلقه چاه در سکوی B در مدار تولید قرار گرفته‌اند. مدیر حفاری شرکت پتروپارس انتقال گاز از فاز ١٢ میدان گازی پارس‌جنوبی را پس از هشت سال که حتی یک مترمکعب گاز به تولید کشور اضافه نشده بود را نقطه قوتی برای شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار اجرای این پروژه بزرگ صنعتی کشور می‌داند.

مدیر عامل شرکت پسکو از جمله دستاوردهای بخش حفاری فاز ١٢ را حفاری طولانی‌ترین مخزن پارس‌جنوبی به طول پنج هزار و ٣٠٠ متر اعلام کرد. وی گفت: هم‌اینک می‌توان ادعا کرد که شرکت پترو پارس و بازوی حفاری آن، قویترین نیروی حفاری پارس‌جنوبی و شرکت ملی نفت است به نحوی که نزدیک به ٢٠٠ کارشناس حفاری در این شرکت مستقر بوده و توانایی مدیریت دستگاه‌های حفاری را دارند. جوادیان توسعه همزمان بخش پالایشگاهی و دریایی را از جمله نقاط قوت اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: در دیگر فازهای پارس‌جنوبی مشاهده می‌شود که بخش پالایشگاهی و دریایی به موازات هم پیشرفت نمی‌کردند به نحوی که وقتی پالایشگاه این فازها تکمیل می‌شد ناچار می‌شدند گاز را از فازهای دیگر بگیرند، در حالی که این مسئله در باره فاز ١٢ اتفاق نیفتاد و بخش پالایشگاهی و دریایی همگی به موازات هم پیشرفت کردند.مدیر عامل شرکت حفاری پتروپارس (پسکو) ادامه داد: امروز فاز ١٢ نزدیک به ١٠ درصد از نیاز گاز کشور را تامین می‌کند که امیدواریم با اجرای کارهای باقیمانده تولید فاز ١٢ به ٢,٥ میلیارد فوت مکعب برسد.

وی با بیان این‌که استمرار در تولید فاز ١٢ برای پتروپارس اهمیت بالایی دارد، گفت: از زمانی که چاه‌های فاز ١٢ وارد مدار تولید شده‌اند تا امروز هیچیک از چاه‌ها دچار مشکل و تولید آنها متوقف نشده است. جوادیان افزود: زمانی که شرکت آمریکایی بیکرهیوز به دلیل اعمال تحریم‌ها ایران را ترک کرد، پتروپارس و دیگر فازهای پارس‌جنوبی برای تکمیل وسایل چاه‌ها با مشکلات فراوانی روبرو شدند، به نحوی که تولید فاز ٩ و ١٠ مدت‌ها به تاخیر افتاد. وی ادامه داد: با این حال واحد حفاری پتروپارس در فاز ١٢ با کمک یک شرکت نروژی وسایل تکمیل چاه را فراهم و حتی ساخت داخل کرد؛ به نحوی که هم‌اینک کارخانه کی سی تی متعلق به شرکت پوسکو و شریک نروژی در کیش وسایل تکمیل چاه را می‌سازد. جوادیان ابزار امیدواری کرد: با تایید این ساخت که یک مشارکت با یک شرکت اروپایی است به اهداف اصلی شرکت یعنی انتقال فناوری و ساخت داخل دست یابیم و بزودی وسایل تکمیل چاه‌های دیگر فازهای پارس‌جنوبی را نیز تامین کنیم.

مدیر بخش حفاری شرکت پتروپارس از جمله اقدام‌های کلیدی که در این مدت توسط این واحد انجام شده را جذب ٣٠ نیروی ممتاز و فارغ‌التحصیل در دوسال پیش اعلام کرد و افزود: پس از مصاحبه و تعیین صلاحیت با معیارهای خیلی سخت، به آموزش آنها پرداختیم و توانستیم نیروهای متخصصی در این حوزه تربیت کنیم. جوادیان ادامه داد: برای حفاری فاز ١٢ بیش از ٢٠٠ نفر اشتغال‌زایی در شرکت حفاری پتروپارس و نزدیک به ١٢٠٠ نفر هم به صورت جنبی در پیمانکاری‌ها اشتغال‌زایی ایجاد شد. وی گفت: هم‌اینک از سوی شرکت فلات قاره به ما پیشنهاد شده است تا به تعمیر چاه‌های گازی سلمان بپردازیم که در صورت تامین منابع آمادگی انجام این کار را داریم. فاز ١٢ پارس‌جنوبی به‌ عنوان بزرگترین پروژه صنعتی ایران هم‌اکنون در آستانه بهره‌برداری رسمی قرار دارد؛ فاز ١٢ واقع در بلوک جنوب شرقی حوزه گازی پارس‌جنوبی و حاشیه خط مرزی با کشور قطر با مساحتی حدود ٢٠٦ کیلومتر مربع واقع شده است. تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (٦٥ کیلومتری شرق عسلویه) قرار دارد.


  کد خبر : 516
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :